Už máte marketingového poradce?

29.4.2017

Jistě s námi budete souhlasit, že marketing ve svém podnikání musí řešit každá firma, která chce růst, nebo se jen udržet na vrcholu.

Velké firmy mají k dispozici marketingová oddělení, která se skládají z velkých týmů různých marketingových manažerů, kteří jsou specialisti na jednotlivé marketingové strategie. Malé firmy si tento luxus dovolit nemohou, proto využívají různé externí zdroje v podobě agentur nebo jednotlivců.

Pokud začínáte budovat firmu, jste na podnikání sami a marketing není zrovna váš obor, určitě se dříve nebo později začnete porozhlížet po možném řešení, jak zpropagovat svoji firmu. Pokud zrovna nemáte velký obnos finančních prostředků, pravděpodobně se poohlédnete po nějakém marketingovém poradci, kterých je dnes nemalý počet, a jejich služby jsou rozhodně cenově dostupnější.

Právě kvůli velkému množství marketingových poradců, kteří rostou, jako houby po dešti může být často problém poznat, který je ten pravý. Právě proto jsme sestavili seznam toho, na co se soustředit při výběru správného marketingového poradce:

  1. Odbornost

Je to skoro jako když hledáte zaměstnance. Abyste zjistili, zda je poradce kvalifikovaný na to, aby mohl být adekvátním rádcem ve vaší firmě, potřebujete zjistit, zda rozumí problematice ve vašem oboru, zda má rozsáhlý přehled o využívání různých marketingových strategií a jestli měl někdy s marketingem vůbec co do činění. Při dnešním rozkvětu marketingových oborů pravděpodobně narazíte na spoustu lidí, kteří vám budou slibovat hory doly. Většinou však nemají komplexní přehled a na každou firmu aplikují to, co umí oni sami nejlépe. Proto je dobré vybrat si na každou konkrétní oblast marketingu jiného poradce. Například potřebujete nastavit a naplánovat FB kampaně. Vyberte si poradce, který se specializuje přímo na sociální sítě. Jestliže byste rádi uvítali pomoc s nastavením webu, hledejte někoho, kdo se touto problematikou zabývá do hloubky, než abyste si našli marketingového poradce „na všechno“.

  1. Flexibilita

Flexibilní poradce = přizpůsobivý poradce. Sledujte, jak poradce reaguje na to, co mu říkáte. Rozvádí vaše myšlenky? Nebo si je vyslechne, ale pořád mluví o svém názoru? Jak se vám s poradcem komunikuje? Odpovídá na vaše zprávy hned, nebo je s odpověďmi v prodlení několik dní? Je snadné se mu dovolat, když potřebujete? Tyto všechny věci byste měli zjistit dřív, než s marketingovým poradcem uzavřete smlouvu o spolupráci. Pokud není poradce dostatečně flexibilní na začátku, buďte si jisti, že až vás získá jako zákazníka, bude jeho komunikace ještě horší. Sledujte spolehlivost, dodržování termínů a přístup hned od začátku. Tyto signály ohledně nedostatečné komunikace vás upozorní na rizikovou spolupráci.

  1. Porozumění

Zaměřte se na to, jestli se poradce, který se uchází o vaši zakázku, opravdu zajímá o váš byznys. Je důležité, aby jeho zájem byl autentický. Poznáte to jednoduše. Klade vám poradce hodně otázek? Vyptává se na každý detail? Poslouchá, co říkáte? Navazuje na vaše myšlenky? Nebo si jen „jede svoji teorii“ a nepustí vás ke slovu? Pokud je zájem ze strany potencionálního poradce o vaše podnikání opravdový, věřte, že vám bude naslouchat a na základě vašich tvrzení bude hledat optimální řešení šité na míru přímo vaší firmě.

  1. Osobní sympatie

Důležitá věc, na kterou byste neměli zapomínat jsou osobní sympatie. V každém byznysu jde především o to, jaké lidi potkáváme. Vždy záleží na tom, jestli nám dotyčný se kterým bychom měli spolupracovat sedí a rozumíme si. Pokud začnete spolupráci s někým, protože splnil všechny předchozí body tohoto článku, přestože je vám osobně nesympatický, pravděpodobně váš kontrakt nebude mít příznivý vliv na vaše podnikání. Už jen samotná komunikace s nesympatickými lidmi nám nepřináší dobrou náladu, tudíž ani nemůže přinést dobré výsledky.