6 Aspektů špatného manažera

14.11.2016

Vedení lidí je náročnou záležitostí. Chyby děláme všichni, ale občas nám trvá, než si na všechny chyby přijdeme sami. Proto jsme pro vás připravili 6 nejčastějších aspektů špatného manažera. Pokud se v nějaké z nich najdete i vy, zaměřte se na její odstranění, mohla by vás stát spoustu zbytečných problémů.

 

Nedostatečná komunikace

Výsadou špatných manažerů je slabá komunikace se zaměstnanci. Často delegují úkoly e-mailem, nebo telefonátem. Skrývá se za tím nejistota a strach dostat se do konfrontace se zaměstnancem. Jedná se tedy o určitou slabost, kterou však lidé velmi rychle vycítí a začnou podle toho o manažerovi uvažovat. Následkem je chaos a neorganizovanost ve firmě.

 

Kritizování

Neustálé upozorňování na chyby a kritizování svých podřízených, je častým manažerským nešvarem. Chytrý manažer ví, že pokud nedovolí lidem dělat chyby, je to k ničemu, protože je budou dělat i tak.  Vytýkání chyb patří do oblasti negativní motivace, protože častým upozorňováním na chyby se tato chyba naopak fixuje. Zaměstnance nestimuluje k lepším výsledkům, naopak je více než pravděpodobné, že se zaměstnanec nezlepší a chybu bude opakovat častěji.

 

Povýšenost

Povýšený postoj je ve většině případech slabostí manažera s nízkým sebevědomím. Povýšené jednání některých lidí ve vyšší funkci asi známe všichni, a proto všichni dobře víme, jak dokáže působit na ostatní. Manažera, který se nad lidi povyšuje a dává jim najevo, že je něco víc, lidé nebudou nikdy doopravdy respektovat.

 

Nepředvídatelnost

Tato vlastnost má co dočinění s nevyrovnanými lidmi. Většinou jsou náladoví a nedokážou ovládat své emoce. Náladu mění jako počasí a nikdo přesně neví, co od nich vzejde. Pokud zaměstnanci neví, co mají od svého nadřízeného očekávat, je to velká chyba. Nadřízený nutí své lidi žít v nejistotě, a to je přesně to co lidé v práci nehledají. Následkem je velká fluktuace a dusná atmosféra.

 

Nedůvěra

Jestliže manažer nedůvěřuje svým lidem, potom nemusí žádné lidi zaměstnávat. Je to rozhodně jednodušší, než zaměstnance neustále podezírat z nežádoucího chování. Lidé poznají velmi snadno nedůvěru svého vedoucího, a pokud se o ni vyloženě nezasloužili, cítí se ukřivděně. Následně nastavují svému vedoucímu zrcadlo v podobě vzájemné nedůvěry. Tam, kde si lidé nevěří, nemůže panovat zdravý týmový duch. Navíc je nedůvěra i velmi drahá. Manažer jejím následkem stráví nad přílišnou kontrolou a snahou někoho „nachytat“ velké množství času, který stojí firmu nemalé peníze.

 

Projev negativních emocí

Zvedání očí v sloup, povzdechnutí, povytažení obočí jako reakce na něco co udělá zaměstnanec, působí velmi destruktivně. Manažer tímto lidi ve svém týmu znevažuje, a ti se potom mohou cítit poníženě a na sebevědomí jim to zrovna nepřidá. Takové chování je nejenom nelidské, ale hlavně neprofesionální.